"ΤΕΤΑΡΤΟΚΥΚΛΙΟ" Σχολική εφημερίδα

Δράση: Σχολική Εφημερίδα

Συντονίστρια: Μήνα Αλεξάνδρα

Μέλη ομάδας: Κασσάρας Σωτήρης Διαμαντή Βαρβάρα Θεοδωρόπουλος Ιωάννης __________________________________________________________________________________________

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ

 

Η Δράση «Σχολική Εφημερίδα» υλοποιήθηκε σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό.

Υπήρξε εξαιρετική συνεργασία με τη Συντακτική ομάδα, τους εμπλεκόμενους στη Δράση και με τη Διεύθυνση του Σχολείου.

Οι μαθητές συμμετείχαν με ενθουσιασμό καθ’ όλη τη διάρκεια της Δράσης.

Η εφημερίδα αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Σχολείου προκειμένου να επιτευχθεί η διάχυση καλών πρακτικών στην κοινότητα.

Η Συγκέντρωση του υλικού και η δομή της ιστοσελίδας κρίνονται ιδιαίτερα αποτελεσματικές και μπορούν να αποτελέσουν το υπόβαθρο για μελλοντικές δράσεις.

Ωστόσο θεωρείται απαραίτητη και η επιμόρφωση από δημοσιογράφους, εκδότες, διορθωτές κειμένων καθώς και συνεργασία με άλλα σχολεία και εκπαιδευτικές επισκέψεις σε τυπογραφεία και τοπικές εφημερίδες.

Λεπτομέρειες εδώ

Προετοιμασία και υποστήριξη συμμετοχής των μαθητών σε Πανελλήνιους διαγωνισμούς Φυσικής και Αστρονομίας – Διαστημικής

Σχέδιο Δράσης: Προετοιμασία και υποστήριξη συμμετοχής των μαθητών σε Πανελλήνιους διαγωνισμούς Φυσικής και Αστρονομίας – Διαστημικής

Συντονιστής Δράσης: Θεοδωρόπουλος Ιωάννης _____________________________________________________________________________________

Αποτίμηση

Σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό υπήρξαν μεταβολές στον αριθμό των συμμετασχόντων μαθητών λόγω covid 19. Λόγω κακοκαιρίας ( Αττική και νησιά ) έγινε αναβολή κατά μία εβδομάδα του διαγωνισμού Φυσικής.

Στον διαγωνισμό Φυσικής «ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ» (18/03/22) συμμετείχαν 25 μαθητές του σχολείου μας (5 Γ΄ Λυκείου, 17 Β΄ Λυκείου και 3 της Α΄ Λυκείου). Από τους παραπάνω ένας μαθητής της Α΄ τάξης και τέσσερεις μαθητές της Β΄τάξης, διακρίθηκαν και για τον λόγο αυτό τιμήθηκαν από την οργανωτική επιτροπή με ΕΥΦΗΜΟ ΜΝΕΙΑ για την επίδοσή τους.

Στον διαγωνισμό Αστρονομίας και Διαστημικής (11/12/21) ένας μαθητής μας της Β Λυκείου κατετάγη 41ος σε πανελλήνια κατάταξη. Την Κυριακή 6/2/2022 η ομάδα Αστρονομίας και Διαστημικής του σχολείου μας σε συνεργασία με την αντίστοιχη ομάδα του 3ου ΓΕΛ ΑΓΡΙΝΙΟΥ συμμετείχαν στην νυχτερινή παρατήρηση με τηλεσκόπια του νυχτερινού ουρανού. Συμμετοχή μαζί με ομάδα 3ου ΓΕΛ αστρονομίας στην διημερίδα του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών στην «Επίδραση της φωτορύπανσης στην Αστρονομική παρατήρηση και φωτογράφηση πάνω από το Αγρίνιο»

Λεπτομέρειες εδώ

Εφαρμογή της ηλεκτρονικής πλατφόρμας η-τάξη

Σχέδιο Δράσης: Εφαρμογή της ηλεκτρονικής πλατφόρμας η-τάξη για τα μαθήματα: Άλγεβρα Β΄ Λυκείου - Φυσική Γενικής Παιδείας Β΄ Λυκείου

Λειτουργία: Παιδαγωγική και μαθησιακή

Άξονας 1: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Δείκτης: Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για την υποστήριξη της διδασκαλίας

Συντονιστής Ομάδας Δράσης: Κωστόπουλος Γεώργιος

Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί: Δρέλλιας Παναγιώτης (ΠΕ03) - Θεοδωρόπουλος Ιωάννης (ΠΕ04.01)

- Μπλαχούρας Χριστόφορος (ΠΕ03) - Τάχα Ουρανία (ΠΕ03) ___________________________________________________________________________________

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ

Η υλοποίηση του σχεδίου δράσης είχε ως στόχο την υποστήριξη και ενίσχυση της διδασκαλίας με την αξιοποίηση της σύγχρονης εκπαιδευτικής πλατφόρμας η-τάξη.

Δημιουργήθηκαν τα ηλεκτρονικά μαθήματα «Άλγεβρα Β’ Λυκείου» και «Φυσική Β’ Λυκείου». Από τους 78 εγγεγραμμένους μαθητές στη Β’ τάξη, εγγράφηκαν στα ηλεκτρονικά μαθήματα 55 και 71 μαθητές αντίστοιχα. Επίσης, δημιουργήθηκαν 4 ομάδες, ανάλογα με το τμήμα κάθε μαθητή (Β1, Β2, Β3, Β4). Όσον αφορά στο υλικό των μαθημάτων, δημιουργήθηκαν από τους διδάσκοντες των μαθημάτων και αναρτήθηκαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους εργασίες, ασκήσεις και διάφορα έγγραφα (φυλλάδια θεωρίας και ασκήσεων, διαγωνίσματα κ.ά.). Τα έγγραφα ομαδοποιήθηκαν σε κατάλληλους φακέλους και καταλόγους. Οι ασκήσεις που δημιουργήθηκαν ήταν διαφορετικών τύπων με δυνατότητα αυτόματης απάντησης από τους μαθητές. Παράλληλα, μέσω του εργαλείου «Ανακοινώσεις» οι διδάσκοντες ενημέρωναν τους μαθητές για διάφορα θέματα σχετικά με τα μαθήματα.

Λεπτομέρειες εδώ

Διερεύνηση παραγόντων μη συμμετοχής εκπαιδευτικών σε προγράμματα Erasmus Άξονας: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα

Αποτίμηση

Σχέδιο Δράσης: Διερεύνηση παραγόντων μη συμμετοχής εκπαιδευτικών σε προγράμματα Erasmus

Άξονας: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα

Συντονιστής Δράσης: Κούρτης Γεώργιος

Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί: Ζαραβίνας Μιχαήλ – Βασιλοπούλου Γρηγορία _____________________________________________________________________________________

Η δράση εξελίχτηκε ομαλά με σημαντικό ενδιαφέρον και ανταπόκριση των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας.

Επιτεύχθηκε ο στόχος της διερεύνησης των παραγόντων που λειτουργούν αποτρεπτικά για τη συμμετοχή σε προγράμματα Erasmus. Από τις απαντήσεις στο ερωτηματολόγιο προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικοί ουδέποτε έχουν ενημερωθεί από κάποιον επίσημο φορέα για τα προγράμματα Erasmus, ώστε να γνωρίζουν διαδικασίες και πιθανά οφέλη για τους ίδιους, τους μαθητές και το σχολείο. Επιθυμούν να επιμορφωθούν, αλλά διαφαίνονται επιφυλάξεις όσον αφορά τον εκτιμώμενο επιπλέον φόρτο εργασίας και τις γραφειοκρατικές διαδικασίες, ενώ η παροχή κάποιων επιπλέον οικονομικών κινήτρων φαίνεται πως θα λειτουργούσε αρκετά θετικά στην άμβλυνση των αποτρεπτικών παραγόντων.

Προτείνεται η μελλοντική ανάληψη πρωτοβουλιών εκ μέρους του Συλλόγου Διδασκόντων, ώστε να κληθούν αρμόδιοι για επιμόρφωση και αναλυτική παρουσίαση των σχετικών διαδικασιών ή/και συμπράξεις με σχολεία που έχουν αναλάβει προγράμματα Erasmus. Σε περίπτωση που συνεχίζει να μην υφίσταται συμμετοχή σε προγράμματα Erasmus, προτείνεται η διεξαγωγή νέας έρευνας ώστε να επαναξιολογηθούν οι αποτρεπτικοί παράγοντες ή να διερευνηθούν πιθανοί νέοι.

Λεπτομέρειες εδώ

Πρόσθετες πληροφορίες